Παίζοντας με τις λέξεις: Ο τρελός του χωριού

By Katerina Verigka - Μαΐου 06, 2017



"Ο τρελός του χωριού"


Ήταν ο τρελός του χωριού. Κάθε χωριό δεν λένε πως έχει κι από ένα τρελό; Ε, ο Γρηγόρης καμάρωνε για τον εαυτό του που τον αποκαλούσαν έτσι. Πάντα του άρεσε να μη μοιάζει στους άλλους, να μην κάνει τα ίδια πράγματα, να μην σκέφτεται όπως οι περισσότεροι.

Όταν ήταν μικρός ο πατέρας του δυσανασχετούσε που δεν μπορούσε να τον πάρει στο καφενείο μαζί του. "Με κάνει ρεζίλι" έλεγε συνεχώς στην γυναίκα του. Εκείνη πάλι έβλεπε τον Γρηγόρη κι έλαμπαν τα μάτια της. Καμάρωνε για εκείνον όπου βρισκόταν. Στο μπακάλικο εξιστορούσε συνεχώς τα κατορθώματά του κι όταν ερχόταν η ώρα να τον πάρει από το σχολείο το χαμόγελό της επισκίαζε όλα τα μουντά πρόσωπα των άλλων μαμάδων. Η καλοσύνη της, έσβηνε τον ήχο των κουτσομπολιών "βρε την καημένη! δεν μπόρεσε να κάνει δικό της παιδί και της έλαχε το κουζουλό του χήρου". Όταν ο Γρηγόρης έτρεχε με φόρα στην αγκαλιά της φωνάζοντας "μαμά! μαμά μου.." ήταν πλήρης.  "Τον κακομαθαίνεις" της έλεγε με αυστηρό ύφος ο πατέρας του παιδιού. "Του δίνω όλα όσα πρέπει να έχει κάθε παιδί στην ηλικία του.. Μη ξεχνάς πως στερήθηκε την μητέρα του σε πολύ τρυφερή ηλικία. Το ξέρω πως δεν μπορώ να την αντικαταστήσω, μα θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να μη του λείψει τίποτα".

Η καρδιά του τον πρόδωσε λίγα χρόνια μετά κι έτσι ο Γρηγόρης μεγάλωσε με την δεύτερη μαμά του, την Δάφνη. Αλλά δεν την έκανε ποτέ του να αισθανθεί ότι είναι δεύτερη. Κι εκείνη δεν τον έκανε ποτέ να αισθανθεί ότι δεν τον αγαπάει σαν δικό της γιο. Η Δάφνη δεν ταίριαζε ποτέ στην νοοτροπία αυτού του χωριού που όση ομορφιά κι αν είχε δεν έλεγε να ξεκολλήσει από το παρελθόν. 

Ο Γρηγόρης ήταν ιδιαίτερο παιδί. Φυσικά και το γνώριζε. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν αρκετά που θα μπορούσες να κάνεις, γι'αυτό αποφάσισε να τον μεγαλώσει με τέτοιο τρόπο που να μη νιώθει προβληματικός. Μπορεί οι σχολικές του επιδόσεις να ήταν μέτριες, σε άλλες δραστηριότητες πετούσε! Αν δεν είχε έρθει με μετάθεση εκείνη η δασκάλα στο χωριό, μπορεί να τα είχε παρατήσει. Με τη βοήθεια της, η Δάφνη κατάφερε να μαζέψει τους γονείς ένα απόγευμα και να τους μιλήσει με ειλικρίνεια, για να πάψουν τα κουτσομπολιά και τα άσχημα πειράγματα από τους συμμαθητές του.

"Κυρία Δάφνη, της είπε η δασκάλα όταν έμειναν μοναχές τους, ο δρόμος που επιλέξατε θα είναι ανηφορικός. Όταν τον διαβείτε η καρδιά σας θα έχει γαλήνη. Γιατί πράξατε με δυναμισμό και ηρωισμό. Τα βάλατε με όλο το χωριό για το καλό του Γρηγόρη. Η ανταμοιβή σας θα έρθει όταν θα μπορέσει κάποτε να πορευτεί μόνος του. Τώρα καταλαβαίνω γιατί όταν μιλάει για εσάς οι λέξεις του χρωματίζουν την τάξη." 

Λίγες ώρες μετά άρχισε να χαϊδεύει τα μαλλάκια του παιδιού για να ξυπνήσει.

-Σήκω καρδιά μου. Θέλω να σου δείξω κάτι. Ντύσου, θα πάμε βόλτα.
Το αγόρι της κοίταξε με μισόκλειστα μάτια και άρχισε να ντύνεται με αργές κινήσεις. Της είχε εμπιστοσύνη.

Ήταν ξημέρωμα πια και τους βρήκε καθισμένους πάνω από την θάλασσα σε ένα βράχο.

-Γλυκό μου παιδί σε λίγα χρόνια θα γίνεις  16. 
Είναι μια υπέροχη ηλικία ξέρεις γιατί;
-Γιατί μαμά; Επειδή θα βγαίνω συνέχεια κι εσύ δεν θα φοβάσαι για εμένα;
-Χμμ όχι ακριβώς.. Είναι μια ηλικία που καταλαβαίνουμε τι μας αρέσει να κάνουμε μεγαλώνοντας, με ποιους ανθρώπους  ταιριάζουμε να κάνουμε παρέα.. Να γινόμαστε υπεύθυνοι.. Για να γίνει όμως αυτό, τα προηγούμενα χρόνια ξέρεις τι είναι καλό να κάνουμε;
-Τι μαμά μου;
-Να μην αφήσουμε κανέναν να μας φέρεται άσχημα ή να μας λέει πως δεν θα τα καταφέρουμε. Να πιστεύουμε στα όνειρά μας και να διαλέγουμε αυτά που μας κάνουν χαρούμενους. Να μην ακούμε τις κακίες των άλλων και το σημαντικότερο.. να μην τις επιστρέφουμε. Με ψηλά το κεφάλι να προχωράμε!
-Σαν να χτίζω ένα συρματόσχοινο για να μη περνάνε μέσα!
-Έτσι ακριβώς Γρηγόρη μου.. αλλά υποθετικά θα το χτίζεις, του είπε γελώντας τρυφερά.
Πάμε τώρα σπίτι, γιατί με τέτοια αχλή που έχει απόψε δεν θα βλέπουμε τον δρόμο για τον γυρισμό! 

Περπατούσαν αγκαλιασμένοι ανεβαίνοντας την πλατεία, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα των ανθρώπων που δεν μπορούσαν να καταλάβουν πως όλοι είμαστε διαφορετικοί και πως όλοι έχουμε δικαίωμα να ζήσουμε με τον τρόπο που επιλέγουμε και έτσι όπως είμαστε..

Πολλά χρόνια αργότερα κάθε χρόνο τέτοια ημέρα ακολουθούσε την ίδια διαδρομή, χωρίς εκείνη δίπλα του. Για να υπενθυμίζει στον εαυτό του τα λόγια της. Κι όταν διέσχιζε την πλατεία θαρρείς πως μέσα στο θρόισμα των φύλλων άκουγε ψιθυριστά το σ'αγαπώ της.


****

Με αυτό το μικρό διήγημα συμμετείχα στο αγαπημένο δρώμενο Παίζοντας με τις Λέξεις, που ξεκίνησε από το Texnis Stories και συνεχίζεται στο mytripsonblog! Όταν τέθηκαν οι λέξεις πάνω στις οποίες έπρεπε να.. δημιουργήσουμε βλέποντας το "αχλή" η πρώτη σκέψη ήταν "ναι.οκ..". Επειδή μ'αρέσουν οι προκλήσεις όμως δεν το άφησα και δεν με άφησε. Πάντα ξεκινάω την ιστορία που θέλω να μοιραστώ χωρίς να σκέφτομαι τις 5 λέξεις. Έρχονται μετά και κουμπώνουν. 

Συγχαρητήρια στον Γιάννη και την Μαρία για τα εξαιρετικά τους κείμενα που ξεχώρισαν!!

Η συγκίνησή μου είναι μεγάλη για τα σχόλια που αφήσατε στην βαθμολογία σας και θέλω να μοιραστώ το backstage. Η ιστορία δεν είναι βιωματική κι ας κινούμαι κατά καιρούς σε χώρους ειδικής αγωγής. Κάποιοι θα σκεφτούν πως είναι η "ευαισθησία" του επαγγέλματος. Η αλήθεια είναι πως το επάγγελμα με διάλεξε πριν το επιλέξω. Με ενδιέφεραν πάντα παραπάνω οι άνθρωποι που αδικούνται κοινωνικά και προσωπικά. Που δεν τους δίνεται η ευκαιρία να ζήσουν με τον δικό τους τρόπο, που δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους που γεννήθηκαν απλά "αλλιώς". Όσο κι αν έχουμε σημειώσει μια μικρή πρόοδο σε αυτό το κομμάτι, παρατηρώ πως ακόμα είμαστε πολύ πίσω. Ευελπιστώ κάποτε να καταφέρουμε να αφήσουμε πίσω μας νοοτροπίες του παρελθόντος.

Σας ευχαριστώ που αγκαλιάσατε την ιστορία μου.. Μπορώ να σας ζητήσω μια χάρη; Να αγκαλιάσετε κι εκείνους.. 



  • Share:

You Might Also Like

37 σχόλια

  1. Μπράβο Κατερινάκι μου!
    Καταπιάστηκες με ένα πολύ δυνατό θέμα, με πολύ τρυφερότητα!
    Υπέροχο κλείσιμο να πω!
    Έμεινε έξω από τη βαθμολόγησή μου στο τσακ, ίσως γιατί έδωσα περισσότερο βάρος στο πως χρησιμοποιήθηκαν οι λέξεις. Το κλείσιμό του όμως θα πω ξανά: όλα τα λεφτά!
    Νομίζω ότι η γραφή σου εξελίσσεται διαρκώς!
    Μπράβο ξανά καρδούλα μου !
    Πολλά φιλιά και καλό ΣΚ εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ξέρεις γελάω πάντα με τα σχόλιά σου ειδικά όταν αιτιολογείς!! Άλλα μας αγγίζουν περισσότερο, άλλα λιγότερο κι ας μας αρέσουν.. Σε ορισμένα δίνουμε προβάδισμα αν είναι πιο καλογραμμένα ή επιλέγουμε με βάση το θέμα και όχι τόσο την "επαγγελματική" γραφή. Ο καθένας έχει τα δικά του κριτήρια! Αυτή τη φορά ας πούμε σε πέτυχα 2/2. Ειδικά το Ροδοβόλησα στα δύσκολα καλέ μου με κέρδισε με την μία. :) Εξαιρετικό!
      Σ'ευχαριστώ για όλα!! Αν δεν λάβω μέρος στο Συμπόσιο να με συγχωρήσεις γιατί έχω τρελό πρόγραμμα, 4 εργασίες συν διπλωματική με περιθώριο 2 μήνες..! Και στο παίζοντας απορώ πως έλαβα μέρος εν μέσω εξεταστικής! Καλό σαββατοκύριακο Αριστέα μου φιλιά πολλά!! ♥♥

      Διαγραφή
  2. Θερμά συγχαρητήρια Κατερινιώ μου
    Παρέες φτιάχνουμε κι αγαπιόμαστε!!!!

    Την καλημέρα μου ♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ'ευχαριστώ πολύ πολύ..Χαίρομαι να βρίσκομαι παρέα σας, να μοιραζόμαστε, να εξελισσόμαστε και να δημιουργούμε με μεράκι! Καλό σαββατοκύριακο σε φιλώ!! ( ˘ ³˘)❤

      Διαγραφή
  3. Κατερίνα μου το διήγημά σου αγαπήθηκε πολύ, συγκίνησε άλλο τόσο και όχι τυχαία!
    Και καλογραμμένο είναι και αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και ευαισθησία, ένα ας μου επιτραπεί η έκφραση "δύσκολο" θέμα χωρίς να γίνει ανιαρά μελό κι επιφανειακό! Είναι υπέροχο!!
    Συγχαρητήρια πολλά και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Καλή συνέχεια σε όλα όσα κάνεις!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στραβώθηκα να ψάχνω το google+....δεν το βρήκα! Βοηθάτε με!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η αγάπη της μάνας και το πως πρέπει να μεγαλώνει δυνατά παιδιά.
    Μου άρεσε πολύ το μήνυμα που πέρασες.
    Μπράβο Κατερίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και της μάνας που μεγαλώνει παιδί που δεν είναι δικό της, η ευθύνη είναι διπλή!
      Σ'ευχαριστώ Μαρία μου να είσαι καλά!!

      Διαγραφή
  6. Δεν εχω διαβασει τα υπολοιπα μα αυτο πραγματικα με κερδισρ αμεσως ειναι υπεροχο συγχαρητηρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια Κατερίνα μου για την συμμετοχή σου. Το θέμα μου με άγγιξε.
    Καλή επιτυχία στις εργασίες σου και την διπλωματική.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ Ελένη μου!!

      Διαγραφή
  8. Ακόμα μια όμορφη έκπληξη ήταν για μένα αυτή η αποκάλυψη. Μπράβο, Κατερινάκι! Μου άρεσε πολύ το θέμα. Τελικά, τα κοινωνικά σου πάνε πολύ και στη λογοτεχνία.
    Καλό Σαββατοκύριακο! 😚🌼🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το αγάπησα, φίλη μου! Εξαιρετική η επιλογή και ανάπτυξη του θέματός σου. Με συγκίνησε πάρα πολύ! Φιλιά πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωω καλώς την μου.. σ'ευχαριστώ πάρα πολύ φίλη μου!!
      (ღ˘⌣˘)♥ ℒ♡ⓥℯ ㄚ♡ⓤ

      Διαγραφή
  10. Τι όμορφο, με συγκίνησες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελευθερία μου να είσαι καλά..
      Σ'ευχαριστώ πολύ!!

      Διαγραφή
  11. Κατερίνα.....!!!!!!!!!!!!!
    Έκπληξη.....! και δυνατή συγκίνηση για μένα.....! την αιτία δεν ξέρω αν την γνωρίζεις καθώς σε ανύποπτο χρόνο την έχω μοιραστεί εδώ μαζί σας.
    Αγάπησα τον "Τρελλό του χωριού" πολύ. Για άπειρους λόγους. Γραφή, συγκίνηση, θέμα πάνω απ όλα και μηνύματα. Άφησα έξω το προσωπικό μου βίωμα γιατί θα επηρέαζε την όλη επιλογή κάτι όμως που δεν απέφυγα.
    Μπράβο κορίτσι μου απ την καρδιά μου.
    Καλές εξετάσεις να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Γιάννη μου δυστυχώς έχω χάσει πολλά, δεν την γνωρίζω την αιτία..
      Είναι από οικογενειακό βίωμα;
      Είδα το σχόλιό σου και όταν το επέλεξες και όπως πάντα μου δίνουν πολύ δύναμη τα τιμητικά σου σχόλια να συνεχίζω να μοιράζομαι. Συγχαρητήρια για την ιστορία σου που δικαίως ξεχώρισε και στο τσακ άφησα έξω να ξέρεις! :) Σ'ευχαριστώ για όλα!!

      Διαγραφή
    2. Ναι Κατερίνα μου. Είναι προσωπικό το βίωμα και το έχω εκθέσει στο "ΗΔΥΠΟΤΟ" σε ένα παλίο μας δρώμενο εδώ. Καθώς έχω υπάρξει και εγώ ένας οιωνεί "Τρελλός του χωριού". Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου για τα λόγια σου.

      Διαγραφή
    3. Λυπάμαι πολύ που το βίωσες αυτό. Εδώ παλαιότερα ακόμα και όσους ήταν καλλιτεχνικές ευαίσθητες καλλιεργημένες ψυχές τους είχαν για τους "τρελούς" του χωριού.. Δεν χώραγαν στα καλούπια και στα κουτάκια του στενού τους μυαλού. Να είσαι περήφανος που υπήρξες, κι ας ήταν σκληρό αυτό που έζησες.

      Διαγραφή
  12. Όχι μόνο με άγγιξε, κομμάτια μ' έκανε. Πέρα για πέρα αληθινή, γήινη, ανθρώπινη και λυτρωτική. Έχει το τέλος που εύχομαι απ' την καρδιά μου να έχει κάθε αντίστοιχη αληθινή ιστορία.
    Κατερίνα μου εύχομαι καλή επιτυχία στις δοκιμασίες που περνάς (που θα την έχεις... είμαι σίγουρη) . Ο δρόμος που διάλεξες είναι δύσβατος και θέλει πολλά κουράγια. Και μόνο γι αυτό, σου αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου με συγκίνησε πολύ το σχόλιό σου να είσαι καλά σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα!!

      Διαγραφή
  13. Το λάτρεψα! Και χαίρομαι ιδιαιτέρως για τους λόγους που το έγραψες. Το μήνυμά σου μάθημα για όλους μας.
    Και δεν σε μάντεψα...υπέροχη γραφή
    Συγχαρητήρια
    Φιλιά πολλά Κατερίνα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου σ'ευχαριστώ πάρα πολύ και σε σενα συγχαρητήρια για το δύσκολο θέμα που άγγιξες!! Δεν με μάντεψες ε;; Θα το εκλάβω ως θετικό, δεν μου αρέσει να γράφω με τον ίδιο τρόπο παντού οπότε χαίρομαι ιδιαιτέρως που δεν με μαντέψατε οι περισσότεροι.. :) Καλή συνέχεια φιλιά!!

      Διαγραφή
  14. Από τα κείμενα που αγάπησα!! μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ Ελένη μου..

      Διαγραφή
  15. Όμορφη η συμμετοχή σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κατερίνα μου αν και είχες γράψει μια πολύ δυνατή συμμετοχή και με ιδιαίτερα όμορφο τρόπο δεν μου έμειναν βαθμοί να σε ψηφίσω. Θέλω όμως να σου δώσω πολλά πολλά συγχαρητήρια για την έμπνευση σου, αλλά και τη γραφή σου και το τρόπο που προσέγγισες το θέμα.
    Σου στέλνω ένα μεγάλο φιλί για καλή εβδομάδα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :) καλέ σιγά δεν χρειάζονται τέτοια μεταξύ μας!
      Πάντα αφήνουμε έξω από τις προτιμήσεις μας πολλά, είναι γεγονός!
      Μου έχει τύχει να μην επιλέξω κάποια ιστορία που άγγιξε σχεδόν όλους διότι την δεδομένη στιγμή μου "μίλησε" κάποια άλλη! ;) Σ'ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου και σε εσένα συγχαρητήρια για την όμορφη νοσταλγική σου συμμετοχή!!

      Διαγραφή
  17. Μπορεί να μην πρόλαβα να ψηφίσω, Η δική σου συμμετοχή ήταν ανάμεσα στα τρία που διάλεξα .
    Υ περοχη και συγκινητική ιστορία.
    Μπράβο Κατερίνα.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Καλή συνέχεια με δύναμη!!

      Διαγραφή
  18. Μου άρεσε φοβερά η ιστορία σου! Φοβερά εμπνευσμένη και μου άφησε μια γλύκα όταν τελείωσα το διάβασμα της. Συγχαρητήρια για την υπέροχη έμπνευση που είχε τόσα μηνύματα και τόσο όμορφο και ζεστό τρόπο γραφής.
    Πολλά φιλιά κορίτσι μου και πάντα να δημιουργείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..