Για την Άνοιξη και την βαθύτερη έννοια του ρομαντισμού.



Για την Άνοιξη έχουν γραφτεί τόσα που πλέον δεν αναρωτιέσαι γιατί εμπνέει. Είναι ολοφάνερο! 

❝ Αν δεν είχαμε χειμώνα, η άνοιξη δεν θα ήταν τόσο ευχάριστη. Αν κάπου - κάπου δεν είχαμε δυσκολίες, η ευημερία δεν θα μας φαινόταν τόσο καλοδεχούμενη. 
Anne Bradstreet, 1612-1672, Αγγλοαμερικανίδα ποιήτρια 


❝ Μπορείς να κόψεις όλα τα λουλούδια, αλλά δεν μπορείς να εμποδίσεις την Άνοιξη να ‘ρθει. 

Pablo Neruda, 1904-1973, Χιλιανός ποιητής, Νόμπελ 1971 








Τι κι αν επίσημα έρχεται 21 Μαρτίου, εμείς όπως πάντα θα είμαστε ανυπόμονοι. Λες και μας αρέσει να έχουμε κάτι να προσμένουμε! Ίσως αυτό τελικά να αποτελεί μια κινητήρια δύναμη..

Είναι μια εποχή που προσωπικά αγαπώ πολύ (παρά τις αλλεργίες μου, να τα λέμε και αυτά) και για κάποιο λόγο μερικά από τα πιο όμορφα γεγονότα στην ζωή μου έχουν συμβεί την Άνοιξη. Σε όλες τις εποχές προσαρμόζομαι κι έχω μάθει να κοιτάω πάντα τα θετικά τους, την παράσταση όμως κλέβει λίγο παραπάνω αυτή η εποχή..

Παρατηρώ πως συνήθως εκείνοι που εμπνέονται από την Άνοιξη είναι συνήθως καλλιτεχνικές φύσεις, άνθρωποι με ευαισθησίες, ρομαντικοί. Τι σημαίνει ρομαντικός τελικά; Καιρό ήθελα να γράψω κάτι σχετικό, επηρεασμένη από διάφορα που ακούω και βλέπω. Για κάποιο λόγο, οι περισσότεροι βλέπουν τον ρομαντισμό επιφανειακά, σαν να πρόκειται για κάτι σαχλό, ανόητο και παιδιάστικο. Αλήθεια, πόσοι πραγματικά κατανοούν την βαθύτερη έννοια του ρομαντισμού; 

Χωρίς καμία διάθεση για αμπελοφιλοσοφίες, διατυπώνω τις προσωπικές μου σκέψεις για τον ρομαντισμό που θεωρώ άκρως παρεξηγημένο όχι μόνο στην εποχή μας, σε κάθε εποχή! Θέλετε πρώτα να κάνουμε μία μικρή ιστορική αναδρομή;

Η ιστορία του ρομαντισμού έχει γραφτεί στα τέλη του 18ου αιώνα, αρχές του 19ου όταν ξεκίνησε το κίνημα, επειδή κάποιοι μπούχτισαν από τις συμβάσεις του κλασικού και αποφάσισαν να εκφραστούν ελεύθερα.
Εκδηλώθηκε ως αντίδραση στον ορθολογισμό του διαφωτισμού και αποτέλεσε έκφραση της απελευθέρωσης της φαντασίας και των προσωπικών συναισθημάτων. Κάποια στιγμή έφυγε από τα πλαίσια της τέχνης κι έγινε στάση ζωής.
H έννοια του ρομαντισμού, ιδιαίτερα μέσα στις τέχνες, έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό:
την έμφαση στην πρόκληση ισχυρής συγκίνησης, όπως επίσης, τη μεγαλύτερη ελευθερία στις αντιλήψεις.
Οι ρομαντικοί συγγραφείς ανήγαγαν την ευαισθησία ως κύριο χαρακτηριστικό τους και προάσπισαν την ελευθερία τους στην επιλογή θεμάτων και τρόπων έκφρασης. Ο Wordsworth σημειώνει ότι η ποίηση προκύπτει από «την αυθόρμητη υπερχείλιση των ισχυρών συναισθημάτων».  της Ιωάννας Γκανέτσα /πηγή 




Ο ρομαντικός άνθρωπος δεν είναι ονειροπαρμένος, χωρίς αντίληψη του ρεαλισμού και της πραγματικότητας. Αντιθέτως πατά στην πραγματικότητα χωρίς να είναι πεζός και την διαμορφώνει με τον δικό του τρόπο!

Δεν διακατέχεται από κυνισμό, δεν του αρέσει η ρουτίνα και οι συμβατικές ιδέες. Έχει εκτίμηση, ευγνωμοσύνη για πράγματα και καταστάσεις που άλλοι προσπερνούν αδιάφορα. Δεν φοβάται να εκφράζει όσα νιώθει, να ζει τα πάντα βαθύτερα.

Ο ρομαντισμός είναι μια συνεχής στάση ζωής και μια μορφή επανάστασης.





Χαρακτηριστική ατάκα που μου έμεινε από την ταινία La La Land όταν ο πρωταγωνιστής είπε στην αδελφή του "Μιλάς για τον ρομαντισμό σαν να πρόκειται για κάτι κακό.." 


Καλό μήνα με υγεία, θετική σκέψη και έμπνευση!!


Σχόλια

  1. Καλό Μάρτη Κατερινιώ μου
    Κι εγώ ανυπομονώ την έλευση
    αυτής της εποχής που υπεραγαπάω
    Κάποια σημάδια ήδη εμφανίστηκαν
    Να αλλάξει λίγο κι η διάθεση μας

    Σε φιλώ πολύ ♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ελένη μου να έχεις έναν υγιή και δημιουργικό μήνα!!
      Η Άνοιξη μας κινητοποιεί και μας ενεργοποιεί..
      (✿ ♥‿♥)

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία ανάρτηση για μία έννοια που πραγματικά είναι παρεξηγημένη! Όπως λες "Ο ρομαντικός άνθρωπος δεν είναι ονειροπαρμένος, χωρίς αντίληψη του ρεαλισμού και της πραγματικότητας", ενώ πλέον ακούμε τη λέξη ρομαντικός να είναι σχεδόν σαν βρισιά.
    Για την άνοιξη νομίζω πως όπως αναζωογονεί τη φύση, έτσι αναζωογονεί και τους ανθρώπους και γι' αυτό όλοι την αγαπούν και εμπνέονται από αυτή. Είναι σαν μια νέα αρχή.
    Καλό και δημιουργικό μήνα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαν βρισιά πραγματικά, σαν προσβολή κάπως έτσι.
      Καλό μήνα Σταυρούλα μου!!

      Διαγραφή
  3. Για την Ανοιξη μπορώ να σου πω πολλά Κατερίνα μου !!! Διότι έζησα σε τροπικό μέρος με καλοκαίρι και καλοκαίρι με βροχές , υγρασία , ζέστη που λέγεται χειμώνας !!Για τις χαμένες Ανοίξεις μου διπλά χαίρομαι και πως να σου το πω νιώθω τον κόσμο μέσα μου να ανανεώνεται , άλλες σκέψεις με κυριεύουν !!!
    Ο ρομαντισμός που πολύ όμορφα αναλύεις είναι βαθιά στο DNM μου και το αγαπώ αυτό γιατί μου αρέσει και μου αρέσουν οι ρομαντικοί άνθρωποι !!!Καλό μήνα κοριτσάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τις χαμένες Ανοίξεις λοιπόν..!!
      ( ˘ ³˘)❤

      Διαγραφή
  4. Αγαπώ και εγώ την Άνοιξη αλλά σίγουρα αν δεν υπήρχε ο χειμώνας ίσως να γκρινιάζαμε και γι αυτήν την υπέροχη εποχή.
    Ο ρομαντισμός τώρα είναι όντως παρεξηγημένος. Αλλίμονο όμως αν δεν είχαμε ρομαντικούς ανθρώπους. Ίσως οι μη συναισθηματικοί να νοιώθουν αβολα και να μιλούν αρνητικά για τους ρομαντικούς.
    Καλό μήνα Κατερίνα μου με ρομαντισμό που ομορφαίνει τη ζωή μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι πιστεύω κι εγώ Άννα μου! :)
      Επίσης να είσαι καλά και να έχεις έναν όμορφο και υγιή μήνα!!

      Διαγραφή
  5. Το ανοιξιάτικο αεράκι είναι τόσο αναζωογονητικό! Και οι μυρωδιές από τα λουλούδια που ανθίζουν σε ξεμυαλίζουν!
    Την ταινία δεν μπόρεσα να τη δω όλη: βαρέθηκα με το τόσο τραγούδι. Αλλά μάλλον αξίζει;;;
    Καλό μήνα εύχομαι και μακριά σου οι αλλεργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από την μέση και κάτω δεν έχει σχεδόν καθόλου τραγούδι, κρίμα που την άφησες! ναι είναι καλή για το είδος της και αρκετά ρεαλιστική στο τέλος..

      Σήμερα σε σκεφτόμουν!Καλό μήνα Αλεξάνδρα μου!!

      Διαγραφή
  6. Καλό μήνα! Να είναι όμορφος, ήρεμος, χαρούμενος και δημιουργικός!
    Περιττό να σου πω ότι έβγαλε ήλιο και ξεμύτισα σαν το σαλιγκάρι... :)) Δεν άντεχα άλλο τη συννεφιά!
    Ο ρομαντισμός όντως είναι παρεξηγημένος στις μέρες μας, έχεις δίκιο.
    Όσο για το La La Land... όλα καλά, άντεξα το μιούζικαλ και μου ψιλοάρεσε κιόλας. Το τέλος όμως μου χάλασε όλο το mood, σε άσχημο βαθμό!
    :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήταν όμως μιούζικαλ με την κλασική του μορφή, ειδικά από την μέση και μετά!
      Το τέλος ναι κι εμένα μου την έσπασε και άρχισα τις θεωρίες μου "γιατί να μη γίνεται και άλλα τέτοια" αλλά το παραδέχτηκα κιόλας! Δεν γίνεται όλα να τελειώνουν με happy end. Πέρασε αρκετά μηνύματα που κάποιοι δεν τα παρατήρησαν γιατί στάθηκαν στο μιούζικαλ.

      Φιλάκια αγαπημένη μου!

      Διαγραφή
  7. Όπως το θέτεις, μου αρέσει ο ρομαντισμός.
    Με την έννοια της σάχλας, με χαλάει απίστευτα όμως και ίσως γι' αυτό γίνομαι κακιά με το ρομαντισμό πολλές φορές. Δε φταίω εγώ, οι σάχλες με προκαλούν, χαχαχα.
    Καλό μήνα Κατερινάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η σάχλα είναι σάχλα δεν είναι ρομαντισμός! Δεν είναι καν.. κίνημα ρε φίλε χαχαχα απλά ζει ανάμεσά μας!
      Καλό μήνα κοπέλα μου :)

      Διαγραφή
  8. Έχω την εντύπωση πως οι ρομαντικοί είναι λιγάκι δαχτυλοδειχτούμενοι στη σημερινή κοινωνία! Που και που είμαι και γω! χαχα! Οχι...σαλιάρης ε ρομαντικος. Για να μην μπερδευόμαστε!

    Υ.Γ. Τις περισσοτερες φορές ο ρομαντισμός συνδυάζεται συνήθως με τον έρωτα. Δεν είναι απραίτητο αυτο. Ο ρομαντισμός υπάρχει σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Οι δύο τελευταίες σου παράγραφοι τα είπανε όλα, έσκισες! Φιλιααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι γιατί το 80% έχει λανθασμένη εικόνα περί ρομαντισμού!
      Φυσικά και συνδυάζεται, πρώτα απ'όλα πρέπει να είσαι ερωτευμένος με την ζωή, με την δημιουργία, με νέες ιδέες.. Δεν αφορά δηλαδή μόνο στον έρωτα μεταξύ δύο προσώπων! :)

      Διαγραφή
  9. Ω ρε συ... όλα αυτά που έγραψες για τους ρομαντικούς είμαι εγώ! Ποτέ δε το είχα σκεφτεί έτσι!!
    Αγαπάμε άνοιξη λοιπόν και τη θέλουμε ΤΩΡΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα χαίρομαι τόσο πολύ να κάνετε ανακαλύψεις εδώ μέσα!!
      Είδες είδες;; Να καταρρίπτουμε όλους τους μύθους έναν έναν άμεσα..

      Διαγραφή
  10. Κατερίνα μου,
    όμορφο το κείμενο σου για την Άνοιξη και τον ρομαντισμό, μα και οι εικόνες που το ντύνουν είναι το κάτι άλλο.. τι να πω για την Άνοιξη που δεν το έχουν πει ήδη! Είμαι μια εποχή που μου έχει κάνει απίστευτα δώρα! :)
    Πράγματι η ατάκα από το La La Land είναι όλα τα λεφτά, μα και αυτό που έχει γράψει ο Neruda είναι εξαιρετικό, όπως και τόσα άλλα που έχουν ειπωθεί κατά καιρούς!
    Να περνάς πολύ όμορφα και να έχεις έναν ανοιξιάτικο μήνα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Κωνσταντίνα μου να έχεις έναν όμορφο και δημιουργικό μήνα!!

      Διαγραφή
  11. Καλό μήνα με υγεία
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η Άνοιξη είναι η αγαπημένη μου εποχή! Η αναγέννηση που συντελείται στη φύση με κάνει πιο αισιόδοξη και πιο χαμογελαστή και βέβαια αν δεν υπήρχε ο Χειμώνας δεν θα την εκτιμούσαμε τόσο!! Γίνομαι περισσότερο ρομαντική από ποτέ και το απολαμβάνω, γιατί για μένα ρομαντικός είναι αυτός που ερωτεύεται τη ζωή κι εγώ δηλώνω μόνιμα ερωτευμένη μαζί της!
    Καλό σου μήνα με ομορφιά γύρω σου
    Πολύ ωραίο κείμενο!!!
    Σε φιλώ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Πες μου, α, πες μου, λοιπόν, πού πήγε όλη εκείνη η άνοιξη"...
    Τάσος Λειβαδίτης. Είναι αναγέννηση η άνοιξη, ποιος μπορεί να
    το αμφισβητήσει, ρομαντικός ή μη;... Δεν θυμάμαι αν σου έχω
    ξαναπεί πόσο όμορφο είναι το άβαταρ σου! Καλή άνοιξη Κατερίνα! ✿✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γαλαξιακό..; χιχι Ξέρεις πως μου κόλλησε; Συνόδευε ένα κείμενό μου νομίζω στο Συμπόσιο της Αριστέας και από τότε το κράτησα οριστικά!
      Καλή Άνοιξη Πέτρα μου!

      Διαγραφή
  14. Πολύ όμορφο κείμενο Κατερίνα και εμένα μου αρέσει η άνοιξη ακόμη και η υποψία εμφάνισης της. Έθεσες κ το θέμα του Ρομαντισμού στη σωστή του διάσταση, νομίζω πως στην υπερβολή του είναι που προδιαθέτει για αρνητική άποψη. Όσο για τον Wordsworth , τον κυριότερο εκπρόσωπο του Ρομαντισμού, καταφέρνει να αγγίξει με την ποίηση του γιατί γράφει με απλότητα " στην γλώσσα που μιλούν οι άνθρωποι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Ε ναι οι υπερβολές πάντα χαλάνε την διάσταση οποιουδήποτε θέματος! :)
      Καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή
  15. Καλό μήνα Κατερίνα μου (10 μέρες μετά, αλλά φαντάζομαι οι ευχές δεν έχουν διάρκεια)!
    Εγώ αν και κορίτσι του Μάη την άνοιξη ας πούμε πως την συμπαθώ, αλλά δεν τρελαίνομαι κιόλας. Όσο για τον ρομαντισμό, δεν ξέρω αν είμαι ρομαντικός άνθρωπος, αλλά είμαι σίγουρα ρομαντική ψυχή και ευτυχώς που υπάρχει το blogging και συναναστρέφομαι και με άλλες ρομαντικές ψυχές, γιατί κάποιες φορές η γκρίζα πραγματικότητα με ξεπερνά!
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μαρίνα μου όλους μας ξεπερνά η γκρίζα πραγματικότητα, περισσότερο από όσο δείχνουμε! Απλά ο καθένας μας την αντιμάχεται διαφορετικά.. Φυσικά και δεν έχουν διάρκεια οι ευχές κι όταν έρχονται με καλή ενέργεια ακόμα καλύτερα! Κι όταν ο μήνας δεν είναι ιδιαίτερα φιλικός μαζί σου :P Κάνω προσπάθειες να μη γκρινιάζω γι'αυτό και δεν σας μεταδίδω συνήθως τα κακώς κείμενα της δικής μου πραγματικότητας!
      Η μούσα που έγραψες στο φατσοβιβλίο έρχεται όταν σε βρίσκει σε δράση.. Πχ όταν δεν είμαι καλά ξεκινώ να γράφω και στην πορεία όλο και κάπου βρισκόμαστε.. :)

      Διαγραφή
  16. ψαχνωντας απο αλλο μπλοκ Κατερινα μου μποερσα να μπω και εδώ.. γιατί οτνα πατω στο ονομα σου επανω για να έρθω με βγαζει στο μαγαζινο.. και εκει δεν ξερω πως να σχολιασω...!! χαρηκα που σε βρηκα και εδω .. σιγουρα εχω ξαναερθει αλλα δεν θυμομουν πως..χα..χα..
    Στο θεμα μα τωρα ..η ανοιξη .. ε; και σε ποιον δεν αρεσει Κατερινιω μου... η ομορφοτρη εποχη του χρονου ειναι.. και ναι .ηδη την περιμενουμε με ανηπομονησια.. οπυ ναι ερχεται μας το λενε οι βιαστικες ανθισμενες αμυγδαλιες φιλη μου .. οσο για τον ρονμαντισμο... ειναι πραγματι σταση ζωής..είναι οπως το θετεις.!!!
    και εγω αργοπορημενες ευχες θα σου στηλω με αγαπη...καλο σου ξημερωμα να περνας ομορφα... φιλακιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου έχεις έρθει πολλές φορές! :) Ο σύνδεσμος του blog υπάρχει στο προφίλ μου κανονικά, απλά είδες το πρώτο κατ'εμφάνιση που είναι το ηλεκτρονικό μας περιοδικό! Επειδή είναι site δεν έχει σχόλια. Έχουμε πολλά κοινωνικά δίκτυα για επικοινωνία.
      Σ'ευχαριστώ πολύ!! Καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..

Newsletter Εγγραφή