Τραγούδια αναμνήσεων - let the music play!



Όταν η πραγματικότητα με θλίβει, δεν θέλω να θίγω θέματα επικαιρότητας δημοσίως. Προτιμώ τις συζητήσεις από κοντά, όπου μπορείς να αναπτύξεις τα επιχειρήματά σου, να ακούσεις τις απόψεις του συνομιλητή σου ήρεμα και ωραία και να βγει κάτι εποικοδομητικό. Ακόμα και όταν διαφωνείς. Στο διαδίκτυο αν όχι πάντα, τις περισσότερες φορές καταλήγει αδιέξοδη η προσπάθεια.  

Εσείς με τι τρόπους κάνετε τις αποδράσεις σας από την σκληρή πραγματικότητα; Η καλύτερη ψυχοθεραπεία μου, όταν είμαι μόνη, είναι η μουσική. Ταξίδια ολόκληρα, λέμε! Και συχνά λειτουργεί σαν λύτρωση. 

Έτσι γιατί είμαι ανάποδο άτομο επιλέγω να μη μουρμουρίσω, γιατί δε ξύπνησα ξαφνικά σήμερα και είδα πως ο κόσμος καταστρέφεται.. Δυστυχώς το έχουμε αντιληφθεί χρόνια τώρα και παλεύουμε να παραμένουμε ψυχικά υγιείς. Με κάθε τρόπο! 

Τραγούδι στο τραγούδι, θυμήθηκα τα 3 βασικά ελληνικά μουσικά ακούσματα που με ξεσήκωναν από παιδί μέχρι σήμερα με έναν μοναδικό τρόπο. 




Σαν γυναίκα γεννά
Στο χώμα η νύχτα το πρωί
Κι όλα βγαίνουνε ξανά
Και γίνονται ζωή

Ποιά παλιά κιβωτός
Μέσα απ' του χρόνου τις στοές
Βγάζει ακόμα στο φως
Ζευγάρια αναπνοές

Δυνατά, δυνατά
Γίναν όλα δυνατά τ'αδύνατα
Δυνατά , δυνατά
Σ'ένα θέαμα κοινό
Δυνατά, δυνατά
Κι όπως πάνε του χορού τα βήματα
Με τα χέρια ανοιχτά
Όλα τα περιφρονώ

...
Δεν υπάρχουν πολλά
Που να ελπίζουμε μαζί
Κοίτα, κοίτα ψηλά
Κι άλλος αιώνας ζει



Σαν ηφαίστειο που ξυπνά 
απ’ όνειρο βαθύ 
κι ό,τι φτιάχνει τα βουνά 
κλαίει να γεννηθεί 
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά 
εφτά γενιές σβηστό 
Λάβα μου, λάβα μου 
αίμα μου ζεστό 

Εγώ το φως μετάλαβα 
κι εκεί σε πάει η καρδιά συνήθως 
Υπ’ όψιν μου δεν τα `λαβα 
του κόσμου τα χλωμά 
Κατάλαβα 
Εγώ το φως μετάλαβα 
κι αντέχω τη φωτιά 
στο στήθος 
Υπ’ όψιν μου δεν τα `λαβα 
του κόσμου τα χλωμά 
κατάλαβα 



Δι' ευχών των αγίων ημών 
Στους ναούς των μεγάλων λυγμών 
Δι' ευχών των αγίων της γης 
Ορατής και αοράτου πληγής 
Δι' ευχών των αγίων που κλαις 
Που μπορείς σ' αγαπάω να λες 
Δι' ευχών των αγίων και αεί 
Με Θεού πνοή 

Κοιτάω τον ήλιο απ' το βουνό
Κι οι δυναμίτες της ψυχής μου
Σπαν' τη πέτρα
Που εγώ να τρέξω; ξεκινώ
Μεσ' στης παγκόσμιας λογικής
Τα πέντε μέτρα
Με χαραγμένα τ' αρχικά
Όνομα και αίμα και φυλή
Και αρχαία τείχη
Και μ' ένα δέμα ελληνικά
Θα γράψω, κόσμε, τους χρησμούς μου
Με το νύχι.





Γράψτε μας κι εσείς 1,2, ή όσα θέλετε, τραγούδια αναμνήσεων! Που ενώ σας γυρίζουν πολλά χρόνια πίσω, τα ακούτε μέχρι σήμερα και νιώθετε ιδιαίτερα και έντονα συναισθήματα! Ας κάνουμε έναν μουσικοχαμό.. Let the music play!






Σχόλια

  1. Με διάβασμα και γράψιμο ξεφεύγω και μουσική φυσικά.
    Αναμνήσεις και τραγούδια; υπέροχο! Θα γράψω, Κατερίνα μου, με μεγάλη χαρά.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανυπομονώ να δω τις επιλογές σου!!
      Αν και υποψιάζομαι.. ;)

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Κατερινάκι μου
    Μουσική και ποίηση με χαλαρώνουν
    και μου αλλάζουν τη διάθεση

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και τα τρία αγαπημένα, με το ''Δυνατά'' της Αρβανιτάκη να ξεχωρίζει!
    Το είχα λιώσει λέμε, χαχαχα. Είναι που σε ξεσηκώνει και ο ρυθμός βρε παιδί μου.
    Και τώρα ακόμα, όποτε το ακούω, πέρα από το να θυμάμαι και να νοσταλγώ, κουνιέμαι!
    Πολύ όμορφη και νοσταλγική ανάρτηση, θα γράψω ναι! Μου αρέσει η σκέψη να θυμηθούμε όλοι τραγούδια1
    Φιλάκια πολλά, καλημερούδια ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ που συμμετείχες και είδαμε φυσικά κομματάρες στις επιλογές σου!
      Το αντίθετο από σενα, αν ξεκινούσα με ξένα τραγούδια δεν θα σταμάταγα..!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραία πρόσκληση μόλις βρω χρονο θα κάνω τη σχετική ανάρτηση!
    Αγαπημενα τα τραγούδια που επέλεξες Κατερίνα μου!
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αριάδνη μου, θα χαρώ να δω και τις δικές σου επιλογές!

      Διαγραφή
  5. Είναι όμορφο να ξεφεύγεις για μερικά δευτερόλεπτα από τα προβλήματα σου, μέσω της μουσικής! Πολύ ωραία και τα τρία τραγούδια Κατερίνα μου! Θα προσπαθήσω και εγώ να θυμηθώ, όσα με ξεσήκωναν ή με γέμιζαν και να σας μιλήσω γι αυτά.
    Σε γλυκοφιλώ και σε καλημερίζω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ώρες μη σου πω..!
      Είμαι σίγουρη θα δούμε πολύ ενδιαφέροντα τραγούδια από εσένα Μαρίνα μου!

      Διαγραφή
  6. Τα τελευταία χρόνια έχω βρει πολλούς τρόπους για να ξεφεύγω από τη ζοφερή πραγματικότητα (ευτυχώς, αποδίδουν όπως ήθελα όλοι τους!), η μουσική όμως πάντα ήταν μες στην καρδιά μου και δε ζω χωρίς αυτή. Από παιδάκι! Σκέψου, διαβάζω πάντα τις αναρτήσεις σας ακούγοντας μουσική, είτε από online ραδιόφωνα, είτε από τη συλλογή μου.
    Ωραίες οι επιλογές σου! Ελπίζω να βρω το χρόνο και να καταφέρω να ανταποκριθώ στο κάλεσμά σου. Αν όχι, θα σου πω τις δικές μου από κοντά! ;-)
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά αποδίδουν;; Βλέποντας όλοι εμείς το αποτέλεσμά τους-αντικειμενικά- θα θέλαμε πολύ να μας έστελνες λίγη τόση δα χαρισματική χρυσόσκονη!!
      Πόσα θα πρωτοπούμε από κοντά αναρωτιέμαι.. και το κόβω πάλι να χαζο χαμογελώ!! ;)

      Διαγραφή
  7. Κατερινάκι μου αγάπη μου το ηθικό ψηλά! Ναι την παίρνω την πάσα γιατί πολύ με άρεσε η προτροπή σου!!! Κορίτσια φιλάκια σε όλες αγάπες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά όταν διάβασα το σχόλιό σου και μόνο άνοιξε η ψυχή μου λέμε!!
      Αδυναμία φιλάκια!!

      Διαγραφή
  8. Πολύ ωραίο θέμα Κατερίνα και μας κεντρίζεις τις αναμνήσεις και τη διάθεση τώρα. Το κρατάω στα υπόψη.
    Στο μεταξύ και οι τρεις σου επιλογές μια προς μια ξεχωριστή για την ποιότητά της. Τρία μεγάλα τραγούδια που ξεχώρισαν.
    Παρατηρώ ότι και στις τρεις σου επιλογές έχουμε γυναικεία ερμηνεία.
    Καλό βράδυ κοπέλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν παρατήρησες ότι -τυχαία το ομολογώ - και τα τρία είναι της ίδιας στιχουργού. Δεν το θυμόμουν η αλήθεια είναι. Γιάννη μου με τόσο Β.Παπακωνσταντίνου που βάζω και συγκροτήματα με ανδρικές φωνές.. ε ας αφιερώσω και μία ανάρτηση μόνο σε γυναικείες φωνές!! :) :)

      Διαγραφή
  9. Εγώ ξεφεύγω με τη δημιουργική απασχόληση μετά μουσικής. Συνήθως θέλω instrumental μουσική όταν δημιουργώ, αλλά γενικά χωρίς μουσική δεν μπορώ. Εξάλλου για αυτό και το μπλογκ μου έχει μουσική :))
    Παρ' όλο που έχω κάνει ανάρτηση με τα τραγούδια που μου με σημάδεψαν, μάλιστα ήταν δύο οι αναρτήσεις (10 ελληνικά και 10 ξένα θα κοιτάξω να ανταποκριθώ, γιατί ζητάς 1,2 και επειδή όντως υπάρχουν ακόμα κομμάτια που μου θυμίζουν κάτι από το παρελθόν.
    Άκουσα και τις 3 δικές σου επιλογές γιατί είχα τόσο καιρό να τα ακούσω. Το πρώτο με ξεσήκωσε -άσε που θυμήθηκα και πότε το χόρευα και σε ποιο μαγαζί ☺ αχαχαχα! Πωπω χρόνια... Τι μου θύμισες!
    Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό κι αν δε το περιμέναμε χαχαχα!!
      Χαίρομαι που σου θύμισα ωραίες στιγμές!!

      Καλέ άσε τους "κανόνες" όσα θέλει ο καθένας γράφει.. Ενδεικτικά είπα 1,2..
      Μην το κάνουμε και Charts Top 20 & 50 χαχαχα

      Διαγραφή
  10. Όμορφα τραγούδια έβαλες και σίγουρα μας θύμισες κι εμάς πολλά!
    Ήδη πλημμύρισε τραγούδια το μυαλό μου...και αναμνήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τελικά και οι τρεις επιλογές σου είναι και σε μένα αγαπημένες Κατερίνα !! Πάντα ξεφεύγω από τα δύσκολα με άφθονη δημιουργία μετά μουσικής και όταν η πίεση χτυπάει κόκκινο βάζω τα αθλητικά μου και τρέχω στο κοντινότερο πράσινο μέρος !!
    Θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ γιατί είμαι πολύ φορτωμένη αλλά αγαπώ πολύ τα τραγούδια!!Καλή εβδομάδα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Την Ελευθερία την αγαπώ, όσα χρόνια κι αν περάσουν
    και υπάρχουν πολλά τραγούδια της που με ξεσηκώνουν
    πχ... https://www.youtube.com/watch?v=pMU0s4ZqJE8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπημένα και τα τρία τραγούδια που επέλεξες Κατερίνα μου, τα ακούω συχνά. Πάντα με μουσική ξεφεύγω και χαλαρώνω!
    Θα θυμηθώ και εγώ κάποια αγαπημένα.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να ΄μαι και γω!
    http://mia-matia-ston-ilio.blogspot.gr/2016/11/let-music-play.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επιτέλους βρήκα χρόνο να μπω και στο μπλογκακι σου!!!
    Καλα σοβαρα τώρα θες να μάθεις τι τραγούδια με ξεσηκωνουν??? οχχοχοοχοχχο
    Θυμήσου εσύ το προκάλεσες! χαχαχαχαχα :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αλάτι, ζάχαρη κι αλληλεγγύη / το e-book

Φωτογραφίζειν: κατά βάθος είμαι ζήτημα φωτός

καληνύχτα καρδιά μου!

Ημερολόγιο Αισιοδοξίας 2013-2017 : Οι 32 συμμετοχές

Αναγνώστες

Google+ Society