Ομιλία στον καθρέφτη

By Katerina Verigka - Οκτωβρίου 08, 2016


Ομιλία στον καθρέφτη



..Κι αν αυτό που με τρομάζει περισσότερο είναι η προκατάληψη μας απέναντι σε όσους έχουν προκατάληψη; Πόσο λεπτά είναι τελικά αυτά τα όρια; Όταν μπαίνουμε σε μια τροχιά σκέψεων να κρίνουμε εκείνους που κρίνουν άδικα; Σαν να τραβάμε ένα σκοινί με λύσσα, ενώ το καημένο το σκοινί δεν επιθυμεί καμία από τις δύο πλευρές. Και τι καταφέραμε μέχρι τώρα πείτε μου όντας θυμωμένοι με τους θυμωμένους; Επικριτές με τους επικριτές, σκληροί με τους σκληρούς;

Τι θα γινόταν αν επιτέλους μαλακώναμε λίγο; Αν αγκαλιάζαμε ακόμα και το άδικο, για να βρούμε την πηγή του κακού. Μόνο έτσι θα το αντιμετωπίσουμε, από την ρίζα του. Θολωμένοι από οργή και αγανάκτηση τι προσφέρουμε ο ένας στον άλλον;

Στο σύθαμπο της ημέρας, όταν η αυλαία πέφτει.. ας αναλογιστούμε πως μπορεί ο καθένας μας να αφήσει το αποτύπωμά του σε αυτή την ζωή.Το είδος του αποτυπώματος θα καθρεφτίζει την ψυχή μας και τους αγώνες μας.

Πήρε βαθιά ανάσα κοιτώντας τον καθρέφτη.
Θα μπορούσε άραγε να μιλήσει έτσι γενναία σήμερα στους φοιτητές της;
Μμ καλύτερα να μην της ξεφύγει το "σύθαμπο", τα έχει ικανά να γελούν και να μη δώσουν σημασία στα υπόλοιπα.

Άρπαξε την τσάντα αποφασιστικά και βγήκε έξω στον θορυβώδη δρόμο.

****

Η ομιλία στον καθρέφτη.. μίλησε στο Παίζοντας με τις Λέξεις, μία ιδέα της Φλώρας από το Texnis Stories, την οποία συνεχίζει επιτυχώς η Μαρία στο mytripsonblog!

Και τώρα θα σας μεταφέρω στο παρασκήνιο. Είχα γράψει πρώτα ένα άλλο κείμενο για να λάβω μέρος ξανά στο αγαπημένο μας δρώμενο. Αμέσως μετά, επηρεασμένη από κάποια κοινωνικά γεγονότα μου ήρθε αστραπιαία και έγραψα την ομιλία στον καθρέφτη. Δεν είχα σκοπό να την στείλω καθώς και σαν δομή και σαν περιεχόμενο ήταν σε μεγάλο βαθμό έξω από ότι είθισται. Μιας και δεν συμμετέχω ποτέ για τους βαθμούς, αποφάσισα να την στείλω για έναν και μόνο λόγο: ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα για προβληματισμό που με απασχολούν έντονα. Και χάρηκα ιδιαίτερα που σε ορισμένα σχόλια το διάβασα αυτό.

Η προκατάληψη, ο ρατσισμός, η βία λύνονται με τον ίδιο τρόπο; 
Όταν κάποιοι δεν σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και πράττουν απερίγραπτα και φριχτά και τραγικά, εμείς αν γίνουμε τραμπούκοι να τους ξεφτιλίζουμε δημοσίως τι θα πετύχουμε; Θεωρώ και σαν κοινωνική λειτουργός πως πρέπει πάντα να συνεργαζόμαστε και να βρίσκουμε την πηγή του κακού. Και ακόμα καλύτερα να προνοούμε για να μην έχουμε τέτοιες κρούσεις ή τουλάχιστον να τις περιορίσουμε. (ιδανικό ναι αλλά δεν αξίζει να παλεύουμε;)

Πριν λοιπόν αρχίζουμε να κράζουμε, ας αναρωτηθούμε. Όχι να δικαιολογήσουμε ή να αποδεχτούμε, αλλά να κατανοήσουμε. Και να πράξουμε αποτελεσματικά.

Δεν θέλω να φανεί δεικτικό ούτε να προχωρήσω σε περαιτέρω ανάλυση καθώς ο ρόλος του blog δεν είναι για κοινωνικές διαλέξεις! 

Σας ευχαριστώ όσους το τιμήσατε γενικότερα, όχι μόνο με βαθμολογία αλλά και χωρίς, με αναφορά ότι το ξεχωρίσατε. Ήταν μια ανακούφιση γιατί δεν θέλω να πιστέψω πως στην χώρα μας έχουμε γίνει πλέον στρατόπεδα που θέλουν ο ένας να κατασπαράξει τον άλλον. Ελπίζω ακόμα..!




Δείτε εδώ τα τελικά αποτελέσματα με όλες τις συμμετοχές!!



  • Share:

You Might Also Like

27 σχόλια

  1. Επίκαιρες πολύ οι σκέψεις σου
    και καθαρτήριος ο καθρέφτης της ψυχής!!!!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου Κατερινάκι μου

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Για σενα τι να πούμε και την μοναδική γραφή σου.. συγχαρητήρια και πάλι και σ'ευχαριστούμε για όσα μοιράζεσαι!!

      Διαγραφή
  2. Άλλη μια διαφορετική οπτική μιας τόσο πολύπλοκης κατάστασης. Έχεις ένα δίκιο σε όσα λες και σίγουρα υπάρχουν μεμονωμένες περίπτωσεις όπου κάποιες συμπεριφορές χρηζουν βαθύτερης ανάλυσης και προσοχής αλλά νομίζω ότι η πλειοψηφία τέτοιων κρουσμάτων έχει την ίδια βάση και είναι δύσκολο να αλλάξεις γνώμη σέ εκείνους που ευθύνονται και τα προκαλούν.
    Παρόλα αυτά επειδή γενικά είμαι της άποψης ότι δεν πρέπει τελικά όλανα τα βάζουμε στο ίδιο καζάνι θα συμφωνήσω μαζί σου ότι πρέπει να μάθουμε να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί προτού "κουνησουμε" το δάχτυλο.
    Υπέροχη συμμετοχή :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου δεν εννοώ αλλαγή γνώμης, αλλά κάτι βαθύτερο: εκπαίδευση-ενημέρωση-συνεχείς δράσεις, πρόληψη. Όλα αυτά τα κρούσματα έρχονται από έλλειψη παιδείας, έλλειψη γνώσεων και απουσία αλληλεγγύης. Χρειάζεται κάτι περισσότερο δραστικό από μια αλλαγή άποψης, κατάλαβες τώρα που στοχεύει ο προβληματισμός μου;

      Διαγραφή
    2. Ναι! Καταλαβα τι λες εγώ δεν το εξέφρασα σωστά ;)
      Πολύ σωστή παντως! :*

      Διαγραφή
  3. Διαβάζοντας τώρα πώς "γεννήθηκε" αυτή η ιστορία, σε συγχαίρω Κατερίνα.
    Οι σκέψεις μας ήταν παράλληλες και φοβάμαι πως τα πάσης φύσεως "στρατόπεδα" είναι πλέον ορατά στις μέρες μας. Είθε οι προβληματισμοί και οι ευχές σου να κατευοδωθούν! Ξέρω πως απ' το μετερίζι που υπηρετείς, το υποστηρίζεις και μάχεσαι γι αυτό. Και μπράβο σου γιατί είσαι ένας νέος άνθρωπος που θα μπορούσε να ήταν αναλώσιμος και αδιάφορος για το συμβαίνει γύρω του. Μακάρι όλοι οι άνθρωποι της γενιάς σου να είναι το ίδιο προβληματισμένοι και να παλεύουν για μια πιο δίκαιη κοινωνία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το "όφειλα" στην ιστορία να αναφέρω την προέλευση της σκέψης..
      Σ'ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!!
      Ειδικά η γενιά μου 31+ δεν θα έπρεπε να είναι αδιάφορη γιατί εμείς λουστήκαμε τα πάντα και ακόμα δεν βλέπουμε φως.. Αλλά δυστυχώς πολλοί κουβαλάνε νοοτροπίες του παρελθόντος που μας έφεραν σε αυτό το παρόν..

      Διαγραφή
  4. Ο Ρόλος του μπλογκ, ως χώρου κοινωνικής έκφρασης, είναι και χώρος που θίγονται κοινωνικά θέματα Κατερίνα. Μέσα λοιπόν από το μικρό σου διήγημα τα έθιξες και μάλιστα με ευαίσθητο και σαφή τρόπο. Διάλεξες μάλιστα και ένα πρόσωπο της εκπαίδευσης σαν φορέα του προβληματισμού.
    Πολύ καλή συγκρότηση σκέψης, από τα κείμενα που ξεχωρίζουν για τα μηνύματά τους.
    Καλή συνέχεια πάντα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως το λες, είναι και χώρος για κοινωνικά ζητήματα. Προσπαθώ όμως να είμαι προσεκτική γιατί δεν θέλω να γίνονται παρερμηνεύσεις και μετά αναταραχή! Γι'αυτό ανέλυσα γενικότερα το φαινόμενο αυτό και δεν επήλθα σε λεπτομέρειες.
      Σ'ευχαριστώ για όλα, η γνώμη σου είναι πάντα πολύτιμη!!

      Διαγραφή
  5. Γλυκια μου Κατερίνα!
    Δεν προλαβα να διαβασω ολες τις συμμετοχές και να ψηφισω.
    Οσες διαβασα ειναι πολύ ξεχωριστές.
    Το κειμενο σου με προβληματισε και μου εδωσε τροφη για σκέψη!
    Φιλιά πολλά
    καλό υπόλοιπο στο Σαββατοκύριακό μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοπέλα μου χαίρομαι που σε προβλημάτισε, δεν έχει τύχει μέχρι τώρα να το συζητήσω κάπου κι από το να τα κρατάω μέσα μου προτίμησα να λάβει μέρος αυτή η ιστορία!
      Καλή εβδομάδα πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  6. Με αγγίζεις τόσο μ αυτή σου την ιστορία Κατερίνα μου σα να με περιγράφεις!...
    Συγχαρητήρια για την ξεχωριστή συμμετοχή σου καρδούλα μου.
    Σε φιλώ γλυκά 😘 😘 😘 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Μαρίνα μου το ότι σε πετυχαίνω κάθε φορά..φοβερό;
      Και τώρα σε πέτυχα εις διπλούν, μιας και ξεχώρισα και τις δύο σου εξαιρετικές συμμετοχές. Το Άνθρωποι με κέρδισε περισσότερο από όλα γι'αυτό και ήταν η πρώτη επιλογή μου! Έχουμε ταύτιση λοιπόν :)

      Διαγραφή
  7. Θα ήταν πολύ καλητερος ο κοσμος αν υπήρχαν νέοι ανθρωποινα σκεπτονται και σενα Κατερίνα μου .
    εχω την εντύπωση οτι οι σωστα σκεπτώμενοι ανθρωποι βλεπουν διαφορετικα τα πραγματα. και έχουν περισσοτερη κατανόηση για την διαφορετικότητα.. γενικώς.
    συγχαρητήρια για την συμμετοχη σου ..καλο σου βράδυ να περνας ομορφα...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ρούλα μου για όλα! :)
      Και σε σενα συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  8. Ωραία η οπτική σου!
    Το κλειδί είναι σε αυτό που κι εσύ τόσο όμορφα είπες: κατανόηση!
    Μπράβο Κατερινάκι μου!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια καλή αρχή η κατανόηση, μετά έπονται και άλλα βασικά! :)

      Διαγραφή
  9. Κατερίνα μου πολλά συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου, που και καλογραμμένη είναι και έθιξε ένα σημαντικό θέμα!
    Φυσικά σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα συζητήσαμε και προσωπικά :)
      Να είσαι καλά Μαρία μου, εμείς ευχαριστούμε που το συνεχίζεις επιτυχώς!!

      Διαγραφή
  10. Γεια σου Κατερίνα!
    Μ'αρέσει ο προβληματισμός σου..
    Το κείμενό σου ήταν από εκείνα που με τράβηξαν πιο πολύ..
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιούλη καλώς ήρθες!!
      Έχεις κάποιο blog να σε επισκεφθώ;
      Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ.. Χαίρομαι που σε τράβηξε αυτή η οπτική!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα Κατερίνα μου. Η Γιούλη είναι φιλενάδα και συντοπίτισσά μου. Δεν έχει μπλογκ και τη φιλοξενώ εγώ στο δικό μου ως τώρα. Προσεχώς θα έχω και τη συμμετοχή της στοπ Παιχνίδι. :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Κατερίνα μου μου άρεσε η συμμετοχή σου, ήταν ανάμεσα στις επιλογές μου και χαίρομαι που ήταν δικό σου το κείμενο αυτό.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου καλησπέρα!
      Σ'ευχαριστώ που χαίρεσαι, σημαίνει πολλά.. :)
      Καλή εβδομάδα με υγεία και δύναμη!!

      Διαγραφή
  12. Πόσα θέματα ανοίγει η ιστορία σου, Κατερίνα!
    Καταφεύγουμε συχνά σε στείρες κραυγές, εκτονωνόμαστε και νομίζουμε ότι είμαστε και ανώτεροι! Ή ότι έχουμε κάνει το χρέος μας...
    Πλοσο λάθος, Κατερίνα. Η σκέψη μας πάντα θα πρέπει να καταναλώνεται στην πρόληψη καο η καρδιά μας στη θεραπεία.
    (Γιατί ούτε κι συτό το μάντεψα;;; Τώρα που το διαβάζω φαίνεται ευκολάκι!!! )
    Μπράβο για τη συμμετοχή σου! Καλή εβδομάδα να έχουμε! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν από τις φορές που όλοι μπερδευτήκαμε με τις συμμετοχές και να σου πω καλύτερα.. Δεν μου αρέσει να καταλαβαίνω απόλυτα σε ποιον ανήκει, είναι ωραίο το μυστήριο αλλά και να επιλέγεις αυτό που σε άγγιξε, όντας αντικειμενική και αμερόληπτη! ;)

      Ευκολάκι;; χαχαχα Καλή εβδομάδα Αλεξάνδρα μου!!

      Διαγραφή
  13. Πόσο δίκιο έχεις! Οι προβληματισμοί σου είναι και δικοί μου προβληματισμοί.
    Το κράξιμο είναι εύκολο, το ίδιο και το να βάζει κανείς ταμπέλες. Αλλά δεν είναι λύση, ούτε βοηθούν τον κόσμο μας να γίνεται καλύτερος, πιο φιλόξενος. Και χρειαζόμαστε όλοι μας έναν καλύτερο κόσμο, οπότε κάτι πρέπει να κάνει ο καθένας μας από τη δική του μεριά γι΄αυτό.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, αγαπημένη μου! Φιλί γλυκό. ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..