Take a walk with me




Την τελευταία Πέμπτη του Μαρτίου κατεβήκαμε με μία παιδική μου φίλη στο κέντρο για βόλτα το απόγευμα και μείναμε έκπληκτες με τον κόσμο που αντικρίσαμε! Σαν Κυριακή καλοκαίρι.. Μου αρέσει τόσο πολύ οι άνθρωποι να μη κλείνονται σπίτια τους και στα προβλήματά τους και να βγαίνουν έξω.. Το έχω γράψει πολλές φορές, δεν χρειάζεται να ξοδέψεις για να περάσεις όμορφα. Αν είχαμε πιο πρακτικό μυαλό, πολλά θα ήταν διαφορετικά σήμερα και δεν θα παιδευόμασταν τόσο.
...







Αγαπημένος προορισμός έχει γίνει πλέον ο λόφος του Αρείου Πάγου! Αυτό που μου κάνει μεγάλη εντύπωση είναι πως παρά το πλήθος του κόσμου που συχνάζει εκεί, δεν επικρατεί ποτέ βαβούρα. Όσο κι αν μιλάνε, γελάνε ταυτόχρονα.. είναι λες και εξατμίζονται οι ήχοι χωρίς να γίνονται ενοχλητικοί! Ακόμα και οι μελωδίες των μουσικών του δρόμου ανεβαίνουν αρμονικά προς τα πάνω. Κατεβαίνοντας τα βραχάκια από την άλλη μεριά από την οποία ανεβήκαμε (Θησείο), είναι μια όμορφη διαδρομή στην Πλάκα. Κάθε φορά θα δω και κάτι που δεν είχα προσέξει άλλη φορά, θα πάρω ένα διαφορετικό μονοπάτι για να κατέβω και ποτέ δεν θα αισθανθώ το χαρακτηριστικό "πάλι τα ίδια". 


Στα σοκάκια της Πλάκας είναι λες και σταματάει για λίγο ο χρόνος. Ξεχνάς τι επικρατεί γύρω σου, ξεχνάς τι βιώνει όλος ο κόσμος και εσύ. Είναι εκείνες οι στιγμές ξεγνοιασιάς που τις δικαιούσαι. Για όσα έχεις παλέψει, για όσα έχεις θυσιάσει, για όσα στερείσαι, για όσα αγωνιάς, για όσα ονειρεύεσαι.



∆ ▽ O ■ □ ● ○ ▲ ► ▼ ◄ ː ˑ


Η Πλάκα παραμένει μία από τις ελάχιστες γραφικές συνοικίες της Αθήνας 


Με σημείο αναφοράς τον αρχαίο βράχο αναπτύχθηκε όλη η σύγχρονη πόλη και χάρη σε ανθρώπους όπως η Μελίνα Μερκούρη και ο Αντώνης Τρίτσης (με δική τους πρωτοβουλία όλα τα κτήρια κρίθηκαν διατηρητέα) μπορείς νοερά να παρακολουθήσεις ανάγλυφα μέχρι και σήμερα την εξέλιξή της. 
Θα περπατήσεις και θα δεις δίπλα στα νεοκλασικά αριστουργήματα -μάρτυρες μιας ευημερησάσης αστικής τάξης- σημαντικά δείγματα της αρχιτεκτονικής που τείνει να εξαφανιστεί... Κακώς, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάς ότι η Πλάκα ήταν μια άκρως λαϊκή γειτονιά, ιδιαίτερα ξακουστή για τα καπηλειά της. 
Δεν είναι τυχαίο ότι από εδώ ξεκίνησε η κλασική αθηναϊκή ταβέρνα, η πιο αντιπροσωπευτική μορφή της νυχτερινής διασκέδασης προπολεμικά. 

Μετά βέβαια από τον πόλεμο, ο ζωγράφος Μίνως Αργυράκης βγάζει τα σκίτσα και τις ιστορίες του για την Πλάκα, δημιουργώντας τη μόδα της εποχής με τις γνωστές μπουάτ και πολύ αργότερα τις ντισκοτέκ. 
Η εποχή της δικτατορίας βρίσκει την Πλάκα σε παρακμή, καθώς οι οχληρές χρήσεις των καταστημάτων οδηγούν σταδιακά στην απομάκρυνση του πληθυσμού και την εκκένωση της περιοχής. 
Μέχρι βέβαια τον καιρό που το διάταγμα περί χρήσεων γης έδιωξε τα νυχτερινά μαγαζιά και έφερε μια σχετική ισορροπία, η οποία ωστόσο παλινδρομεί μέχρι και τις μέρες μας.   Η ανάπτυξη της Πλάκας ως τουριστικός ομφαλός της πρωτεύουσας έγινε βάση μεθοδευμένης κρατικής στρατηγικής στις δεκαετίες του '50-'60, βάζοντάς την στο κέντρο της αντίστοιχης προβολής της χώρας μας. (πηγή: Το στέκι της καθημερινότητας)




Σχόλια

  1. Θα συμφωνήσω μαζί σου Κατερίνα για τις διαδρομές αυτές. Ότι πιο όμορφο στο σημερινό μόρφωμα της Αθήνας είναι η Πλάκα και οι γύρω περιοχές της Ακρόπολης. Ονειρικά μέρη, ο χρόνος έχει σταματήσει μόνιμα και τώρα με την Άνοιξη νιώθεις άλλος άνθρωπος πραγματικά.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. λες και έχει σταματήσει ο χρόνος πραγματικά!
      Να σου πω την αλήθεια όλες τις εποχές σε εκείνη την περιοχή νιώθω άλλος άνθρωπος! :)

      Διαγραφή
  2. "Είναι εκείνες οι στιγμές ξεγνοιασιάς που τις δικαιούσαι. Για όσα έχεις παλέψει, για όσα έχεις θυσιάσει, για όσα στερείσαι, για όσα αγωνιάς, για όσα ονειρεύεσαι." Τί φράση! Εύστοχη και πέρα για πέρα αληθινή!
    Αυτές τις γειτονιές τις αγαπώ και προσπαθώ να τις επισκέπτομαι κάθε φορά που ανηφορίζω προς τα μέρη σας!
    ;-)
    Μου άρεσαν πολύύύύ και οι φωτογραφίες σου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, ομορφιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα γλυκιά μου Κατερίνα.
    Μου άρεσε πολύ η βόλτα μαζί σου.
    Παντα μπορώ να πω, διαβάζοντας παρόμοιες αναρτήσεις και μέσω των φωτογραφιών σου που μοιράζεσαι μαζί μας, νιώθω οτι συνταξιδεύουμε.
    Μου αρέσει που παρακινεις τον κοσμο να μην καθεται σπιτι και που μας θυμιζεις πως ανεξοδα μπορουμε να απολαυσουμε ομορφα πραγματα και να νιωσουμε μεσα μας καλυτερα ψυχολογικα. Η βολτα, η θετικοτητα και οι συνάνθρωποι, βοηθάνε σε όλο αυτό, αρκεί να μην αφεθουμε στη μοίρα μας.
    Καλή σου μέρα γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου να είσαι καλά, για το υπέροχο σχόλιό σου!!
      Αν καταφέρνω έστω και λίγο να σας συνταξιδεύω νιώθω μεγάλη χαρά!!
      Σε φιλώ!!

      Διαγραφή
  4. Τι ωραία! Καλά κάνατε, το να κλεινόμαστε συνεχώς μέσα στο σπίτι δεν βοηθάει πουθενά, ούτε αλλάζει τα πράγματα (ή τη διάθεσή μας). Κι αυτή η διαδρομή είναι αγαπημένη... τόσα όμορφα σημεία!
    Οι φωτογραφίες σου μου άρεσαν πολύ, ένιωσα σαν να ήμουν μαζί σου.
    Φιλιά πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι ωραία βόλτα! Από τα μέρη που αγαπώ αν και η Αθήνα έχει πολλές ασχήμιες αυτές οι περιοχές την κάνουν όμορφη πόλη.
    Καλό είναι πολύ καλό να βγαίνει ο κόσμος έξω. Βοηθά και ο ήλιος μας που μας συντροφεύει τις περισσότερες μέρες του χρόνου και ως λαός γι αυτό είμαστε εξωστρεφείς. Ό,τι και να κάνουν εμείς έτσι θετικά θα βλέπουμε την καθημερινότητά μας. Σωστά;
    Καληνύχτα Κατερινούλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες οι πόλεις έχουν ασχήμιες! Η δική μας έχει τόσο όμορφα μέρη κι άλλα τόσα που περιμένουν να τα αξιοποιήσουμε!
      Φιλάκια πολλά Άννα μου!!

      Διαγραφή
  6. Έχοντας ζήσει 28 χρόνια σε απόσταση αναπνοής από την Πλάκα και, διασχίζοντάς την σχεδόν καθημερινά ή επιλέγοντας συχνά τις πιο ήσυχες γωνιές της για εξερεύνηση, καταρχάς σ' ευχαριστώ για την υπέροχη βόλτα που με γύρισε τόσο νοσταλγικά αρκετά χρόνια πίσω.

    Πράγματι δε, ποτέ κανείς δεν αισθάνεται "πάλι τα ίδια". Ετούτο το κομμάτι της πόλης μας, άλλωστε, ποτέ δεν είναι το ίδιο.

    Καλό σου βράδυ, Κατερίνα μου.
    Τα φιλιά μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε απόσταση αναπνοής;; Πόσο τυχερή!!
      Να είσαι καλά Νατάσα μου!! ✌(◕‿-)✌

      Διαγραφή
  7. Καλημερα Κατερινα μου! Ευτυχως ο καιρος γινεται καλύτερος και φυσικα τι πιο ομορφο απο μια βολτα με καλη παρεα στην Πλάκα. όταν έμενα Αθηνα πήγαινα συχνα! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα μας τα χάλασε λιγάκι αλλά μην είμαστε ανυπόμονοι, ακόμα ούτε το Πάσχα δεν ήρθε για να καλοκαιριάσει σωστά;; Πολλά φιλιά κοπέλα μου

      Διαγραφή
  8. Καλή σου μέρα.
    Απόλαυσα τον περίπατό σου αφού η Πλάκα πάντοτε ήταν η αγαπημένη μου γειτονιά. Κρύβει μέσα της ατέλειωτη ομορφιά.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ!! Καλή συνέχεια Ντένη!!

      Διαγραφή
  9. Μόλις με πήγες μια από τις πιο αγαπημένες μου βόλτες και που κάνω όταν έρχομαι Αθήνα οπωσδήποτε!!Αχ, καιρό έχω να έρθω και σε ευχαριστώ που με πήρες μαζί σου!!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπημένες βόλτες.
    Αυτή φωτογραφία με το γκράφιτι και το τραπεζάκι σε ποιο μέρος της Πλάκας είναι; Την έχω δει ξανά αλλά δεν έχω καταφέρει να το βρω.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου έχω την αίσθηση ότι είναι χαμηλά στα Αναφιώτικα όπως κατηφορίζεις για να βγεις Μοναστηράκι (όχι από την μεριά του μετρό) Είναι κοντά στο γνωστό σοκάκι με τις καφετέριες νομίζω! Αν ξαναπάω σύντομα θα εντοπίσω την διεύθυνση και θα σου στείλω!

      Διαγραφή
  11. Είναι ωραίο να μπορείς να νιώσεις τον παλμό του κόσμου, αλλά να μην το νιώσεις σαν θόρυβο.
    Οι φωτο υπέροχες!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πολύ όμορφα το έθεσες Αλεξάνδρα μου! Ακριβώς αυτό περιέγραφα! :)

      Διαγραφή
  12. Κατερίνα μου λίγα διαφυλαξαμε
    απο την παλιά Αθήνα αλλά έστω κι έτσι αυτά τα ελαχιστα μας αποζημιώνουν και με το παραπάνω
    Υπέροχες οι στιγμές δου

    Σε φιλώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έχεις δίκιο Κατερίνα, δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο για να περνάμε καλά.
    Κι εγώ χαίρομαι γιατί στα μέρη που λες κι είναι πανέμορφα, βλέπω πολύ
    νεολαία, αισιόδοξο αυτό! Οι φωτογραφίες πανέμορφες! Καλά να περνάς :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι! Ναι!! Συμφωνώ κι επαυξάνω!! Χθες μετά το bazaar έκανα μια λατρεμένη βόλτα στα σοκάκια της Πλάκας , στο Μοναστηράκι!! Είναι απίθανο το ιστορικό κέντρο κι ανεξάντλητο!! Κάθε φορά ανακαλύπτω κάτι καινούργιο!!!
    Φιλάκια πολλά Κατερίνα μου και καλό υπόλοιπο Κυριακής!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εκεί θέλω να με πας!!! Τώρα που άνοιξε ο καιρός δε χρειαζόμαστε τίποτα πραγματικά για να περάσουμε καλά, καφέ από το σπίτι παρεούλα και βόλτες! Αχ και το πιο σημαντικό, ταβλάκι στη βεράντα!
    (Τη Σοφίτα δε με βλέπω να την διαβάζω στα κοντά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..

Newsletter Εγγραφή