Diary of bliss March 2016

By Katerina Verigka - Μαρτίου 30, 2016


Το Diary of Bliss είναι μια ιδέα που ξεκίνησε από το Positive Thinking Greece blog,
το πρώτο μου ιστολόγιο και συνεχίζει 3 χρόνια και κάτι..
Μπορείτε να συμμετέχετε από το δικό σας blog.
Εδώ καταγραφούμε μερικές από τις στιγμές ευγνωμοσύνης, ευλογίας, χαράς
για να αντισταθμίζουν όλα όσα στερούμαστε, όλα όσα μας πονάνε και μας στεναχωρούν.


*****



Θέλω εδώ και τρεις μήνες να μοιραστώ τα συναισθήματά μου για την εμπειρία μου ως κοινωνική λειτουργός σε δύο σχολεία ειδικής αγωγής, αλλά για πρώτη φορά φοβάμαι ότι οι λέξεις δεν φτάνουν, είναι πολύ φτωχές μπροστά σε αυτό που νιώθω.

Μία μέρα, καθώς φεύγαμε από το σχολείο με μία συνάδελφο και περπατάγαμε προς το τρένο, της είπα κάτι που συνειδητοποίησα. Πέρα από τα πολύτιμα μαθήματα ζωής που μας δίνει αυτό το πλαίσιο εργασίας, μας προετοιμάζει να γίνουμε (εκτός από άνθρωποι) καλύτερες μητέρες, όποτε και αν έρθει εκείνη η ώρα.

Για εμένα η ειδική αγωγή δεν είναι ταμπού και όταν εκφράστηκα δημοσίως με μια κουβέντα μόνο για τα παιδιά ειδικής αγωγής, δέχθηκα πυρά.. Ότι δεν πρέπει να τα ξεχωρίζουμε κλπ κλπ. Αυτό που συμβαίνει στην χώρα μας δεν ξέρω αν συμβαίνει κι αλλού. Το να κρίνουμε τα πάντα, μη γνωρίζοντας ακριβώς τι εννοεί ο άλλος, μιας και δεν μπαίνουμε στον κόπο να τον ρωτήσουμε αλλά αρχίζουμε την ρητορική και να δείχνουμε με το δάχτυλο. Ναι είναι ευλογία να δουλεύεις με όλα τα παιδιά, μα λίγο παραπάνω με τα παιδιά ειδικής αγωγής χωρίς αυτό να σημαίνει ότι βάζω ταμπέλες, τα κατηγοριοποιώ προκαλώντας ιδρυματισμό και άλλα τέτοια. Γιατί να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Όσοι έχουν εργαστεί στον τομέα αυτό και τους αρέσει, γιατί υπάρχουν πολλοί που δεν το αντέχουν , μπορούν να καταλάβουν τι εννοώ.

Όταν έχεις να κάνεις με περίπου 60 παιδιά, άλλα στο φάσμα του αυτισμού, αρκετά από αυτά με βαρύ αυτισμό, νοητική υστέρηση, σύνδρομο down, επιληψία και άλλες διαταραχές και το πιο απλό πράγμα δεν είναι δεδομένο, είναι κατόρθωμα. Ξεκινάς σε εντελώς διαφορετικές βάσεις, με τελείως διαφορετικούς στόχους, ζεις πρωτόγνωρα συναισθήματα, εκτιμάς το παραμικρό απλό πράγμα, η κάθε μέρα είναι ξεχωριστή. Ακούς τι περνούν οι συγκεκριμένοι γονείς, βλέπεις πόσο διαφορετικούς χειρισμούς έχει ο καθένας τους που αυτό δίνει διαφορετικά ερεθίσματα στα παιδιά και συνεπακόλουθα αποτελέσματα. 

Βλέπεις το άδικο κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό.
Αν όμως μπεις σε αυτή την διαδικασία να αναρωτιέσαι γιατί, εκτός του ότι δεν κερδίζεις τίποτα, δεν τους προσφέρεις απολύτως τίποτα.

Δεν είχα εργαστεί ποτέ ξανά με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Δεν πίστευα ότι το καθένα από αυτά θα είχε τόσο διαφορετικά χαρακτηριστικά. Είχα την λανθασμένη εντύπωση ότι δεν σε πλησιάζουν εύκολα, δεν σε αγγίζουν, δεν σε αγκαλιάζουν, δεν σου χαμογελούν, δεν σε φιλούν. Εδώ βίωσα τα ακριβώς αντίθετα. Πολύ αγάπη.. 

Και παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα στο οποίο υπάγεται η σύμβασή μου είναι επιεικώς απαράδεκτο και με είχε απλήρωτη 3 μήνες, δεν σκέφτηκα ούτε για μία στιγμή να λουφάρω ή να κάνω λιγότερα. Δεν πηγαίνω με βαριά καρδιά, ανυπομονώ να δω τις φατσούλες αυτές. Κι όταν μου χαϊδεύουν το χέρι λιώνω, κι όταν με αγκαλιάζουν τρελαίνομαι, όταν έρχονται όλα γύρω μου στα διαλείμματα που τα προσέχω νιώθω λες και είμαι ο παραμυθάς που θα τα ταξιδέψει μέσα από ιστορίες.. Μου είναι τόσο δύσκολο να τα "μαλώνω", προσπαθώ να το κάνω με ήπιο τρόπο γιατί και τα όρια είναι απαραίτητα. 

Αισθάνομαι ότι εκεί ανήκω και θα μπορούσα να κάνω αυτή τη δουλειά για πολλά πολλά χρόνια.. 






Every child deserves a champion
an adult who will
never give up on them
who understans the power of connection
and insists that they 
become
the best that they can be.

*Rita F. Pierson 



****

Διαβάστε και την ανάρτηση της Άννας για το Diary of Bliss..!








  • Share:

You Might Also Like

26 σχόλια

  1. Είσαι συγκινητική...
    Πάω yoga με μία δασκάλα που διδάσκει σε ειδικό σχολείο και μία φορά τη βδομάδα που βλεπόμαστε, μας λέει τα νέα απ' το σχολείο.. Δυστυχώς πρόσφατα πέθανε ένας μαθητής της που είχε κάποιο πρόβλημα, δεν ξέρω ακριβώς, και θυμάμαι τη στεναχώρια της.
    Θέλει μεγάλη δύναμη ψυχής αυτό που κάνετε, δεν μπορούν να το κάνουν όλοι.. Αν δεν αγαπάς τα παιδιά, δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις και διάφορες καταστάσεις που δημιουργούνται μέσα σ' ένα ειδικό σχολείο..
    Χαίρομαι πολύ για 'σένα Κατερίνα μου. Το ότι δε σε επηρεάζει το οικονομικό μέρος στη δουλειά σου, δείχνει πόσο αγαπάς αυτό που κάνεις.. και μπράβο σου γιατι δεν είναι εύκολο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι μου γλυκό!
      Άσε δεν θέλω να σκέφτομαι τέτοια ενδεχόμενα για το μέλλον σε ορισμένες περιπτώσεις.. Θέλω να είμαι αισιόδοξη.
      Ναι θέλει ψυχική δύναμη, επίσης προσπαθούμε να έχουμε και χιούμορ! Βοηθά και τα παιδιά, όταν βλέπουν ήρεμους ανθρώπους. Δυστυχώς δεν είναι όλοι έτσι και υπάρχουν διάφορα παρατράγουδα. Μεγάλο θέμα..
      Φιλάκια πολλά σ'ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιό σου..

      Διαγραφή
  2. Συμφωνώ με όλα όσα λες (και το ξέρεις). Και ξέρω πόσο αγαπάς αυτό που κάνεις... κι ότι το κάνεις καλά.
    Πόσο θα ήθελα να στείλω στο Υπουργείο αυτό το κείμενό σου! Μου τη δίνει που υπάρχουν άνθρωποι όπως εσύ που έχουν τόση όρεξη να προσφέρουν, που αγαπούν τόσο το αντικείμενό τους, και αυτοί εκεί στο Υπουργείο τους αφήνουν ανεκμετάλλευτους...
    Οι εμπειρίες και οι γνώσεις που θα σου προσφέρει αυτό το διάστημα είναι πολύτιμες - μάζεψε όσες περισσότερες μπορείς!
    Φιλιά πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ και να διαφωνούσες, ξέρεις δεν θα άλλαζε κάτι!! χιχι
      Και να το στείλεις.. μη σου πω που θα βρεθεί..
      Αυτό προσπαθώ και νιώθω ότι είμαι εκεί χρόνια.. Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  3. Μα είναι διαφορετικά αυτά τα παιδιά κι όταν το παραδεχόμαστε σημαίνει πως γνωρίζουμε, ασχολούμαστε. Όχι πως βάζουμε ταμπέλες! Τι ανοησίες! Και είμαι σίγουρη πως κατηγορούν όσοι δεν έχουν καμία διάθεση να ασχοληθούν....
    Όταν έγραψα για αυτή τη στήλη, αν και φοβόμουν, ένιωσα ναμου φεύγει ένα μεγάλο βάρος!
    Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι εμπειρίες σας Κατερίνα είναι έργο ζωής και σε αυτές υποκλίνομαι. Στο έχω ξαναπεί για τη δουλειά σου, για το έργο και την προσφορά σου χωρίς ίχνος κολακίας πραγματικά.
    Συνεχίστε λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου το γνωρίζω πως τα σχόλιά σου δεν έχουν ίχνη κολακείας και το εκτιμώ πάρα πολύ!! Ευχαριστούμε από καρδιάς!!

      Διαγραφή
  5. Καρδούλα μου, πόσο μίλησες μέσα μου!
    Και χάρηκα απίστευτα αυτή σου την κατάθεση!
    Έχω δουλέψει σε εργαστήρι ειδικής αγωγής, με έφηβους με σύνδρομο down κι αυτισμό και πραγματικά σε ένιωσα !
    Πραγματικά είναι έργο ζωής και είναι κρίμα που θα είμαστε τόσο λίγο σε μια δουλειά που λατρεύουμε ( Γιατί κι εγώ στο "φυσιολογικό" μου σχολείο έχω αποκομίσει ως τώρα τα καλύτερα!)
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχες δουλέψει κιόλας σε ένα εργαστήρι με πολλά χρόνια λειτουργίας που συνεχίζει ακόμα! όταν τελειώσω θα στείλω βιογραφικό, κάνε μου συστάσεις ε;;! χεχε
      Είμαι σίγουρη, τα παιδιά στην εφηβεία καθώς και στο τέλος της σχολικής χρονιάς έχουν απίστευτο ενδιαφέρον!!

      Διαγραφή
  6. Α ίσως κάνω κι εγώ τη δική μου κατάθεση σε ένα diary of bliss

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτά που γράφεις σήμερα Κατερίνα μου από την πλευρά του παιδαγωγού είναι πολύ σπουδαία . Γιατί οι περισσότεροι από εμάς ελάχιστα γνωρίζουμε για την στάση και συμπεριφορά των παιδιών , είμαισίγουρη ότι αγαπάς πολύ αυτή τη δομή και μακάρι να μαζέψεις τόσες εμπειρίες και να συνεχίσεις για πολλά χρόνια !!
    Χάρηκα που είδα την παρουσίαση του μπλογκ σου στο Top Blogs
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πραγματικά χαίρομαι (δεν θυμάμαι αν στο έχω ξαναγράψει - μα το πιστεύω τόσο πολύ) που το επάγγελμα/λειτούργημα/ευλογία που ασκείς, το αγαπάς τόσο πολύ! -Δεν είναι δεδομένο!-
    Φαίνεται στην κάθε σου λέξη! Και αυτό μόνο ελπίδα μπορεί να σκορπίσει!
    Και όσοι είναι πλάι σου, είτε επαγγελματικά είτε όχι, νομίζω πως είναι πολύ τυχεροί!
    Στην κάθε σου φράση υπάρχει πλημμύρα αγάπης και ουσίας!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μακάρι να την κάνεις αυτή τη δουλειά για πολλά χρόνια Κατερίνα μου, στο εύχομαι.
    Όποιοι αγαπούν πραγματικά κάθε παιδί (ανεξάρτητα με τις ιδιαιτερότητες), επιβάλλεται να κάνουν αυτό το επάγγελμα/λειτούργημα, η Πολιτεία ακούει; Άσε που κάθε λειτουργός, παίρνει πολύ περισσότερα από όσα δίνει ο ίδιος, μαθήματα ζωής όπως λες κι εσύ. Τα φιλιά μου και καλή σου μέρα :)

    Υ.Γ Δεν ξέρω τι γίνεται, προσπαθώ να γραφτώ μέλος, κι ενώ δείχνει ότι έχω εγγραφεί, δεν βλέπω το άβαταρ μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, ξέχασα, η φωτό τής ανάρτησης πολύ όμορφη! :)

      Διαγραφή
    2. Λίγο δύσκολο αλλά θα το παλέψω!! Σ'ευχαριστώ πολύ!!

      Έχει κάτι θέματα αυτό το gadget από την αρχή, δεν ξέρω τι.. Γι'αυτό και οι περισσότεροι δεν γίνατε αναγνώστες..

      Διαγραφή
  10. Kατερίνα μου αγαπημένη καλημέρα.
    Πιστεύω πως η αγάπη σου για αυτά τα παιδιά καθρεπτίστηκε έντονα μέσω της ανάρτησης.
    Ομολογώ μάλιστα πως δάκρυσα στο τέλος που αναφέρεις πως αν και δεν πληρωνοσουνα για τρις μηνες, δεν σκεφτηκες να φυγεις ή να προσφερεις κατι λιγοτερο απο οσα μπορεις. Αυτο ειναι ανθρωπια και λειτουργημα.
    Να δωσεις πολλες αγκαλιες και φιλια κι απο μενα στα παιδια αυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προβλέπονται κλάμματα στην λήξη της σύμβασης... Για τα αυτονόητα δεν θα πω Κατερίνα μου εξάλλου τα λέμε και στα mails, μακάρι να μπορέσεις να την κάνεις αυτήν την δουλειά πέρα από αυτές τις συμβάσεις, πιο μόνιμα για να μπορέσεις να χτίσεις αυτό που χρειάζεται.
    Σε φιλώ κι οι εμπειρίες αυτές μόνο όφελος αποκομίζουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε.. Δεν ξέρω πως θα συγκρατηθώ!
      Ευχαριστώ πολύ πολύ Μαριλένα μου!! Και ανταποδίδω!!

      Διαγραφή
  12. Με τις πενιχρές κοινωνικές παροχές που έχουμε πραγματικά όλη η δουλειά γίνεται από εσάς. Καλή δύναμη ρε Κατερινάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κατερίνα μου είναι υπέροχο αυτό που κάνεις, όπως το κάνεις, και τα συναισθήματα που σου δημιουργεί! Ναι δεν είναι εύκολο αυτό το λειτούργημα, ούτε όσοι ασχολούνται είναι κατάλληλοι, πιστεύω ότι πρέπει να νοιώθουν αυτή την αγάπη που βιώνεις εσύ για να έχουν τα αποτελέσματα που πρέπει! Και πάντα έχω την άποψη πως όταν δίνεις αγάπη, με όποιο τρόπο το Σύμπαν θα στην επιστρέψει διπλάσια! Να είσαι καλά πάντα! Και να έχεις πάντα τη δυνατότητα να ακολουθείς την καρδιά σου!Καλή υπέροχη συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ τόσο πολύ για το υπέροχο σχόλιό σου..
      Να είσαι καλά!!

      Διαγραφή

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..